17 wrz 2009

Wyniki

Wyniki PAPP-A

Nie ma podanych norm więc nic nie rozumiem z poszczególnych danych. Dotarło do mnie jedynie oszacowanie ryzyka, bo to jasne i czytelne dane.



Trisomia 21 (zespół Downa) – ryzyko podstawowe 1:120, nowe wyliczone ryzyko 1:454

Trisomia 18 - r.p. 1:1421, nwr 1:28422

Trisomia 13 – r.p. 1:3345, nwr 1:2425



Ryzyko podstawowe wyliczane jest na podstawie wieku matki. Nowe ryzyko wyliczane jest na podstawie usg i badań krwi.

Podsumowanie – ryzyko trisomii 13 i 18 jest niskie. Pośrednie ryzyko trisomii 21 (Downa).

Brak wskazań do badania inwazyjnego.



Tyle suche fakty i cyfry. Rozumiem z tego tyle, że wyniki nie są tak dramatyczne, żeby kierować na amnio. I już. Z moją ginką będę mieć kontakt telefoniczny w poniedziałek może wtedy coś podpytam. Jest jeszcze szansa, że przed wizytą u niej będę mieć kontrolne usg na tego krwiaka więc może podpytam coś u źródła czyli doktora, który robił oba badania i wyliczał to wszystko.

Teraz czekam na poniedziałkowy telefon i decyzję kiedy na usg.

 

A poza tym?  Śpię, jem, śpię, śpię, a no i jeszcze śpię ;-))) 

4 komentarze:

Myszy pisze...

To są dobre wyniki i nie ma co dygać, zobaczysz, tak samo powie Ci ginka:))). Całuski i głaski dla Ogrzyka.

Fjona Ogr pisze...

Ech, Myszaki - taką mam nadzieję! Innej opcji nie chcę przyjąć do wiadomości.
Ogrzyk pogłaskany od Ciotki ;-)
buziaki

Ania76 pisze...

Nie znam się na tym ale chyba to są dobre wyniki :) poczekaj do wizyty u ginki i napewno to samo usłyszysz :) odpoczywaj i pogłaskaj brzusio :))) buziaki

Fjona Ogr pisze...

Aniu - fajnie, że wpadłaś ;-)
Ja też mam wielką nadzieję, że te wyniki są DOBRE! Ogromną mam nadzieję!
Leżę, wypoczywam i byczę się na całego ... i za dwoje! hihi
buziaki